Odkryj Opole w szkole. Materiały edukacyjne

Centra egzaminacyjne

Centrum Nauk Przyrodniczych to miejsce gdzie każdy mały i duży znajdzie coś dla siebie. Najważniejsze aby lubił poznawać świat. Proponujemy zajęcia z biologii, fizyki, matematyki, chemii i kodowania. Prowadzimy je z wykorzystaniem metod aktywizujących. Nasze cechy to kreatywność, niestandardowe podejście i pasja. 

Szczegóły na naszej stronie: cnp.modn.opole.pl

Zapisy: 77 454 50 87

Informatyka – Sławomir Górniak

Czas na kodowanie zmienia pogląd na informatykę i jej możliwości dając uczniom przekonanie, że nie są tylko odbiorcami technologii, lecz także jej współtwórcami. Zajęcia mają na celu nauczyć myślenia logicznego i rozwiązywania problemów, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz podstaw algorytmiki w formie wyjątkowo atrakcyjnej i przystępnej nawet dla dzieci, które nie potrafią jeszcze sprawnie pisać i czytać. Uczniowie będą mogli wykonaniu w zaledwie kilku krokach własne, bezpieczne oraz bardzo interesujące animacje i gry.

Matematyka - Jaoanna Świercz

Matematyka zakodowana na dywanie
Nauka matematyki nie wyklucza doznawania uczucia przyjemności. Trzeba jednak zdobywanie umiejętności matematycznych zakodować w umiejętny sposób dodając muzykę, gry i zabawy, szyfry i kody odejmując tym samym stres i uczucie bezradności, dzieląc radość z rówieśnikami pomnażając swoją wiedzę i poczucie własnej wartości. Zapraszam odważnych, którzy chcą uczyć się kodowania i matematyki.

Biologia – zajęcia artystyczne – Małgorzata Szuba

Jesień liśćmi malowana

Uczniowie poprzez zabawę, działania taneczne, plastyczne, muzyczne i taneczne. Uczeń – odkrywca poznawać będzie tajniki pór roku.

Biologia – Elżbieta Pytlik

Zajęcia dla młodszych dzieci

Czy wiesz, jakie tajemnice skrywają w sobie starożytne księgi zielarskie? A może chciałbyś odwiedzić Szeptuchę, mityczną kobietę u której rad zasięgali sami królowie, gdy potrzebowali nabrać sił przed wyprawą, zatroszczyć się o zdrowie swoich bliskich lub sprawić, że komuś rozsupła się język…

Zajęcia dla młodzieży

Tematyka związana z genetyką: odciskiem palca jako naszym biologicznym podpisem, zastosowaniem gipsu do odwzorowywania śladów butów, izolacją DNA oraz garniturem chromosomowym człowieka

Biologia – Helena Jasińska

Odcienie przyrody

Jakie barwy są w przyrodzie spotykane najczęściej i dlaczego? W jaki sposób najłatwiej uzyskać barwniki z roślin? W jakim celu można użyć barwników roślinnych?

„Ciapulyta”

Które rośliny są źródłem „ciągliwych” surowców? W jaki sposób można wykorzystać te właściwości w zabawach sensorycznych i naukowych? Skąd się biorą dziury w cieście? Poznajemy prosty sposób na odkrycie katalazy.

Chemia – Beata Bujak

Odcienie przyrody

Co to są hydraty? Jak działają wskaźniki chemiczne? O czym mówią barwy płomienia? Co można utworzyć z wytrącanych osadów?

„Ciapulyta”

Jaki jest najlepszy przepis na ciecz nienewtonowską? Czy można utworzyć chemiczną ciuchcię? Jak wygląda pasta dla słonia? Czy mąka może być efektowna?

Fizyka – dr Józef Duda

Parcie i ciśnienie.

Uczniowie poznają jak duża jest siła parcia powietrza atmosferycznego, do czego można tą siłę wykorzystać. Będą uczestniczyć w doświadczeniach, dzięki którym poznają czym jest parcie i ciśnienie atmosferyczne oraz jaka jest między nimi różnica.

Ciśnienie wody, siła wyporu.

Uczniowie poznają czym jest ciśnienie wody oraz od czego zależy siła wyporu. Wezmą udział w doświadczeniach, dzięki którym poznają czym jest parcie i ciśnienie wody, od czego zależy i do czego można je wykorzystać.

Informatyka – Sławomir Górniak

Czas na kodowanie zmienia pogląd na informatykę i jej możliwości dając uczniom przekonanie, że nie są tylko odbiorcami technologii, lecz także jej współtwórcami. Zajęcia mają na celu nauczyć myślenia logicznego i rozwiązywania problemów, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz podstaw algorytmiki w formie wyjątkowo atrakcyjnej i przystępnej.

J. angielski - Violetta Van der Zwaag